För vår del har ju grillpremiären redan ägt rum för länge sedan och denna hamburgare kan jag verkligen rekommendera, varför inte redan idag? Här i Stockolm skiner solen 🙂
Etikett: Dijonsenap
Kycklinggratäng med dijonsenap och basilika
Under en längre tid har Martin och jag sagt att vi skall försöka att dra ner på potatis, ris och pasta till middagen, åtminstone på vardagarna. Det har inte varit speciellt lätt men denna vecka har vi äntligen kommit i gång. 🙂
Kycklingrullader fyllda med lök, bacon och rosmarin
Jag gillar kyckling men jag tycker det är svårt att hitta nya goda recept där kycklingen inte blir torr. Därför blev jag glad när jag såg Guldfågeln´s recept på tv:n där Leif Mannerström har skapat detta supergoda recept. Det blev dock några mindre ändringar p.g.a. omständigheterna, hur som helst rekommenderar jag […]
Petras laxröra på kavring
Våra vänner Petra och Fredrik ansvarade för förrätten på nyårsafton och denna laxröra är den absolut godaste jag har ätit i hela mitt liv!
Västerbottensill
Förr om åren har jag aldrig varit någon fantast av ost, det har bara varit hushållsost som har tilltalat mina smaklakar men sedan påsken 2010 har jag helt ändrat åsikt och numera älskar jag ost 🙂 Därför gjorde jag denna sill förra året 🙂
Tinas biffmackor
Det är inte speciellt ofta jag och min man äter maffiga och goda mackor men sedan jag skapade detta recept har det blivit ett x-antal gånger 🙂
